Villkor

 Beställning:
1. Hitta den önskade varan
2. Välj färg och storlek
3. Lägg varan i inköpskorgen genom att klicka på symbolen ”Köp den här varan ". Sedan kan du fortsätta att söka, om du ska beställa mera
4. Sedan väljer du ”Gå till kassan” i högra hörne
5. Se över din beställning och tryck på ”Nästa”
6. Fyll i formuläret och tryck på ”Godkänn"
7. Fyll i betalningssidan, välj betalningssätt och tryck på ”Genomför" (Om du lämnar sidan innan det, kommer inte köpet att avslutas)
8. Du kommer automatiskt att få en orderbekräftelse till den e-mail adress som du skrev in i kunduppgifter.
9. Din order är mottagaen och blir skickas följande vardag.

Betalning:
Minhemmelighed.se tar emot betalning med Dankort, VISA-Dankort, Mastercard, JBC och VISA Electron.
Betalningen kommer först att dras på ditt konto när varan skickas från lagret.
Minhemmelighed.se krypterar alla dina kortupplysningar med den s.k. SSL (Secure Socket Layer) protokoll. Det betyder att främmande inte kan läsa ditt kortnummer eller annan information vid transaktionen med PBS.

Leverans:
Minhemmelighed.se skickas paketet med Post Danmark (om inget annat avtals)
Standard leverans med Post Danmark är dag-till-dag leverans. Om det uppstår förseningar hos Post Danmark, kommer detta att påverka och försena leveransen.
Post Danmarks kvalitetsmål omkring leveranssäkerhet är minst 97% för brevpaket och minst 99% för företagspaket.
Ej avhämtade paket eller vägrad mottagning:
Om paketet inte har hämtats ut hos posten eller vägras att ta emot vid leverans, kommer omkostningarna för returneringen 49,00 att dras av vid kreditering av ordern.

Minhemmelighed.se kan inte hållas ansvariga för förseningar hos Post Danmark. Vid extremt försenade leveranser (flera dagar) eller helt uteblivna leveranser, skickas Minhemmelighed.se naturligtvis en ny leverans utan extra kostnad.

Minhemmelighed.se försöker alltid att leverera med dag-till-dag leverans.

Returrätt:
Minhemmelighed.se garanterar 2 års returrätt enligt konsumentköpslagen, gällande fabrikations- och materialfel som konstateras vid normal användning av varan.
Returrätten gäller inte för fel, skador eller slitage, direkt eller indirekt följd av felaktig användning, saknad rengöring, våld eller otillåten användning. Reklamation om fel och brister, som bör upptäckas vid normal användning av varan, ska meddelas till Minhemmelighed.se inom rimlig tid. Varan kan senare returneras för reparation, byte eller efter avtal evt. kreditering. Vid reklamationsärenden påtager Minhemmelighed.se returomkostningarna i rimliga mängder.

Vid fel, brister eller evt. uteblivna leveranser ber vi er ta kontakt till:
E-mail: info@minhemmelighed.dk
Returer skickas till:

Dansk e-Logistik
Att: Minhemmelighed.se
Naverland 33-35
DK-2600 Glostrup
Danmark

Vi tar inte emot paket som skickas mot postförskott. Returnering kan också göras genom att vägra mottagelse av paketet.
Returning kan också göras genom att vägra mottagning (Observera dock att en avgift på 100,00 kr debiteras)
OBS – Var uppmärksam på att returvaror hanteras 1 gång varje vecka. Dvs. det går några dagar innan pengarna från
köpet blir returnerade till ditt konto.
Refusion:
Vid tillfälle med avtalt tillbakabetalning, retur av varor eller förbetalda varor som avbeställs innan de skickas, ska det ske en hel eller delvis refusion av köpsumman. Refusion sker tillbaka på det kort som användes till beställningen.

Ångerrätt:
Vi ger 14 dagar ångerrätt på varor, räknat från dagen när paketet mottas av köparen. Om du väljer att ångra köpet, ska du bara returnera varan i princip samma skick och mängd som då du mottog varan, tillsammans med standard ångerblanketten. När varan blir mottagen retur och godkänd, återbetalas priset till ditt konto inom några få dagar. Omkostningar för returen ska du själv stå för.

Konsumentverket kontakt:
http://www.forbrug.dk/
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
Telefon 0045 4171 5000

Standard ångertext:
(Följande informationer skickas med returvaran om ångerrätten ska användas)

- Jag ger härmed besked om att jag vill använda ångerrätten vid mitt köp av följande varor
    (Ange varunummer/namn samt ordernummer)
- Beställ den / mottagen den
- Köparens namn
- Köparens adress
- Datum

Klagomålshantering:

Ett klagomål på en vara eller tjänst du köpt från Minhemmelighed.se ska skickas in till Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby

Du kan registrera ditt klagomål till Center for Klageløsning via www.forbrug.dk

EU-kommissionens online klagomålsportal kan också användas för att registrera ditt klagomål.
Det är speciellt relevant, om du är konsument med bostad i ett annat EU-land.
Klagomålet registreras här http://ec.europa.eu/odr
Vid registrering av klagomålet, ska du ange vår e-mail adress till info@minhemmelighed.dk